Reacties en vlucht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu Reacties en vlucht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu

Reacties en vlucht

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maik

12 Juni 2009 | Thailand, Bangkok

Zo wat een toffe reacties heb ik van iedereen gehad toen ik vertrok! Ouders, familie en vrienden hebben allemaal op hun eigen manier erg gaaf gereageerd. Bedankt daarvoor!

Na afscheid genomen te hebben van mijn ouders en een van mijn beste vrienden, ben ik vanaf Dusseldorf vertrokken naar Bangkok. Ondanks weinig slaap en weinig ruimte was het een prima vlucht.

Eenmaal aangekomen in Bangkok heb ik een taxi gepakt richting het bekende Koh San Road (de backpackers markt). Hier moest ik wel even wennen aan de drukte. In deze mierenhoop voelt een mens zich echt een stuk kleiner. En daar sta je dan. Nog steeds geen idee waar je naartoe wil. Na veel getrek van allemaal verkopers heb ik een mooi hotel gevonden dichtbij Koh San Road. Namelijk de Sleep Witthinn. Waar ik een dag of drie zal verblijven.

Na een paar uurtjes geslapen te hebben ben ik de buurt maar eens gaan verkennen. Na teveel touristen gezien te hebben werd ik door een vriendelijk Thaïse man aangesproken. Hij vindt het zo gezellig dat hij graag een aantal delen van Bangkok aan mij wil laten zien. Eerst zijn we naar een aantal tempels gelopen. Daar heeft hij mij geleerd hoe je moet mediteren. Dus met zijn tweeën op de grond stil zitten en een soort 'Uahhm' geluid maken. Vervolgens heeft hij mij het 'echte' Thaïse leven laten zien in een aantal behoorlijk verpauperde wijken. Na een tijdje lopen zijn we gestopt bij een tempel bij de rivier. Daar hebben we een offer aan de vissen gebracht. Hij heeft mij erg veel van het land en de gewoontes uitgelegd. Als eerste dag is dit een super leuke ontmoeting en ik heb besloten hem mee uiteten te nemen (zie foto's em filmpje). Na verzoek heb ik eerst in de keuken gekeken. Mijn Thaïse vriend heeft uiteindelijk vier heerlijke traditionele Thaïse gerechten besteld. Van de bekende garnalensoep tot een gerecht van slangenvlees. Volgens de eigenaar van het restaurant kon ik na het eten van de slang 'Very long time'. Waarvan jullie zelf maar moeten opmaken wat hiermee bedoeld werd. Ik heb in elk geval nog nooit zo'n pittig gerecht gegeten. Na veel gelachen en een biertje gedronken te hebben ben ik maar eens naar het hotel gegaan.

Groetjes Maik





  • 12 Juni 2009 - 10:21

    Thea:

    Nou Maik, ben je nog niet ziek?
    Wees maar aardig voor die vriend. Volgens mij heb je in 1 dag al meer gezien van Bangkok als wij.

    gr

  • 12 Juni 2009 - 10:59

    Ben:

    Hey augurkje!

    jij aan het mediteren geslagen?!? SUPER! dus je bent nu helemaal ying en yang, zong en dong en pun en flun?
    Toevallig al gedanst? ;-)

    Likje

  • 12 Juni 2009 - 12:40

    Lenno:

    He manneke,

    Wat cool, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en meteen contacten heb gelegd met de locals. Kuup us posted!

    kusje,

  • 12 Juni 2009 - 17:31

    Hendrik:

    Hey Maik,

    Goed om te lezen dat je de vlucht goed bent doorgekomen en het naar je zin hebt. Mooie foto's in elk geval, ben benieuwd naar het filmpje! Ben je trouwens een beetje een bezienswaardigheid daar met je lengte en je kale ..... ? Zit hier met je moeder en vriendin koffie en thee te drinken. Ben benieuwd naar het volgende verhaal.

  • 12 Juni 2009 - 21:30

    Geri Kruitwagen:

    Mooi eerste verhaal Maik.

    En zoals ik al zei werd meteen al waar, juist al je alleen reist maak je de meest bijzondere dingen mee en leer je het land en gewoontes kennen, zoals die thaise man je ingeweid heeft in Bankok. Geweldige sfeer impressie door die foto's; ga zo door! en Take Care. PS je weet echt wel waar dat eten van slangevlees toe leidt, en anders kom je er nog wel achter...

    Groet,
    Geri

  • 12 Juni 2009 - 21:38

    Papa:

    Hoi Henkie,Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat .
    Ben eigenlijk een beetje jaloers als ik dit lees en zie!
    Nog geen paraplu gekocht?

    Liefs Pa

  • 13 Juni 2009 - 09:47

    Elsje:

    jeetje slangenvlees...
    doe mij de gecarameliseerde pecan nootjes maar:)

    Have Fun
    Elsje x

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Rondje Azië

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2009

Terug in Nederland

12 September 2009

Gili Islands

08 September 2009

Borneo II

03 September 2009

Geen Tsunami

21 Augustus 2009

Borneo, Mount Kinabalu
Maik

Actief sinds 14 Mei 2009
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 28625

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India en Tibet

10 Juni 2009 - 17 September 2009

Rondje Azië

01 Juni 2005 - 01 September 2005

Voorafgaande reizen

Landen bezocht: