Eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maik

14 Juni 2009 | Thailand, Bangkok

Hoi hoi!

Bedankt voor jullie leuke reacties! Erg leuk om te lezen!

Vrijdag 12-06-2009
Na relaxed geslapen te hebben ben ik Bangkok gaan verkennen. Eerst ben ik naar het koninklijk paleis gelopen. Daar was ik niet goed op gekleed dus dat komt later. Vervolgens wilde ik gaan wandelen richting Chinatown. Maar als je hier met een kaart in je handen loopt wordt je de hele tijd aangesproken door mensen die je willen helpen of iets verkopen. Dan maar zonder kaart verder. Wat natuurlijk niet goed ging...

Ben naar de Golden Mountain gewandeld en heb daar heerlijk zitten genieten van het uitzicht over Bangkok. Vervolgens heb ik in een wat chiquer restaurant gegeten en heb ik met twee Duitse en een Italiaanse backpacker iets gedronken bij Koh San Road.

In de avond ben ik in Pat Pong gaan kijken. Dit is de beruchte wijk met prostitutiees en travestieten. Kreeg hier alleen geen goed gevoel bij. Behoeft verder geen uitleg denk ik.

Dus weer terug naar het bekende stekkie in Koh San Road. Daar ontmoette ik Günter. Een gast uit Australië die mij een biertje heeft aangeboden. Zo'n goed aanbod kon ik natuurlijk niet afslaan. Hij zat zelf met een grote fles rum en een glas cola voor zich en het zag er naar uit dat hij een een goed gesprek kon gebruiken. Na eerst veel gelachen te hebben vertelde hij mij over allerlei privé omstandigheden (hier zal ik jullie niet mee vermoeien). Hij had moeite dit met zijn thuisfront te delen en was blij dat dit voor het eerst lukte (ondanks bij een vreemde). We hebben gesproken over o.a. de levensfilosofie van Eckhardt Toll. M.a.w. je zit nu in Bangkok en kunt niks aan je situatie thuis doen, dus stop met piekeren en geniet! En dat hebben we dan ook gedaan onder het genot van erg goed eten. Het moest denk ik zo zijn. Geen stappen zoals gepland, maar een goed, emotioneel en leuk gesprek. Heb er in ieder geval een vriend en slaapplek in Australië bij!

Zaterdag 13-06-2009
Vandaag met de fietstocht van Co van Kessel mee geweest. Dit is een oude Arnhemmer die in de tachtiger jaren naar Bangkok is verhuisd. Leuk detail, hij kent Gerard van het Moortgat ook nog :-) Deze fietstocht was echt meesterlijk! Eerst met de fiets door allerlei smalle straatjes in het drukke Bangkok. Hier kon je het echte arme stadsleven ervaren. Vervolgens zijn we met een longtailboot via de Klongs (oude straten van water) door het achterland van Bangkok gevaren. Langs deze Klongs staan paalwoningen waar erg arme familie's wonen in krotten van hout. Verder weg van het centrum werden de paalwoningen trouwens steeds mooier en beter. Vervolgens zijn we in het achterland van de boot gestapt en verder gaan fietsen door een soort dorpsachtige omgeving. Hier is het prachtig rustig met veel tropische begroeiing. Daar hebben we gefietst over verhoogde smalle paden in een jungleachtige omgeving. Vervolgens daar gegeten en met de boot terug. De tocht was echt geweldig! Daarna naar Chinatown gegaan.

Geniet van de foto's!

Sawadee! Maik


  • 15 Juni 2009 - 06:43

    Arthur Van Iterson.:

    Ha die Maik!

    Ik zie dat je fanatiek bezig bent met het reisverslag - leuk om te volgen!

    Heel veel plezier onderweg, en doe de groeten aan Koh Samui.

    Arthur.

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Rondje Azië

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2009

Terug in Nederland

12 September 2009

Gili Islands

08 September 2009

Borneo II

03 September 2009

Geen Tsunami

21 Augustus 2009

Borneo, Mount Kinabalu
Maik

Actief sinds 14 Mei 2009
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 28631

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India en Tibet

10 Juni 2009 - 17 September 2009

Rondje Azië

01 Juni 2005 - 01 September 2005

Voorafgaande reizen

Landen bezocht: