Op naar Koh Samui! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu Op naar Koh Samui! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu

Op naar Koh Samui!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maik

14 Juni 2009 | Thailand, Bangkok

Hoi hoi!

Bangkok 15-06-2009
Vanochtend ben ik eerst naar het koninklijk paleis gewandeld. Dit is de grootste toeristische attractie van Bangkok. In een van de tempels eromheen staat de Boeddha van smaragd. Dit is de meest heilige Boeddha van Thailand, waar veel om gevochten is. Dit tempelcomplex is echt schitterend en ik ben hier een tijdje rustig voor de Boeddha op de grond gaan zitten. Daarna naar Wat Pho gegaan waar de bekende 46 meter lange Boeddha ligt. Terug bij Koh San Road regende het behoorlijk hard en tijdens het schuilen kwam ik mijn Thaïse vriend weer tegen. Ben met hem gaan eten bij een klein stalletje (dit keer niet betaald). Was erg gezellig met allerlei Thaïse mensen. In de avond ben ik met een twee Finse gasten en een groep Engelse meiden naar een discotheek geweest.

Bangkok is een erg mooie en diverse stad. Vooral de geuren zou ik jullie graag willen laten ervaren. Kokende rijst, wierrook, vuilnis, vers fruit, diesel, stalletjes met barbecues en al het spicy eten dat overal klaargemaakt wordt. Maar deze stad heeft zeker ook mindere kanten. Het is mega druk met verkeer en mensen, je wordt erg veel aangesproken en er zijn veel toeristen. Vooral alle mensen die je proberen te neppen en met de dronken Engelsen ben ik wel even klaar. Het ergste wat ik heb gezien zijn oude mannen met jonge kinderen (geschat twee jaar). Zo'n vent zou ik in Nederland iets aandoen, maar goed.

Ik ga Bangkok dus verlaten en heb meegekregen dat ik het beste nu naar het Zuiden kan afreizen vanwege het weer.

Bangkok 15-06-2009
Vanochtend heb ik een kaartje voor de nachtrein naar Surat Thani geboekt, waarvandaan ik met de trein en boot naar het eiland Koh Samui ga. Koh Samui is een eiland met prachtige stranden en een groen tropisch binnenland (ook bekend van de film The Beach). Ik heb mijn tas gedropt bij een stalletje op het station in Bangkok. Beetje vreemd om je spullen achter te laten, maar de politie gaf aan dat het veilig is. Nu ga ik kijken in de grote luxe winkelcentra's en dan om 19:30 uur de trein naar het paradijs :-D

Groetjes Maik


  • 15 Juni 2009 - 06:44

    André:

    Ha die Maik,

    Indrukwekkend verhaal en prachtige foto's! Geniet ervan.

    Groetjes,
    André

  • 15 Juni 2009 - 10:17

    Chanal:

    Maik! Wat te gek dat je heerlijk aan het reizen bent. Leuke en herkenbare verhalen en foto's! Enjoy X

  • 15 Juni 2009 - 10:46

    Geri:

    Smmeer je jezelf wel goed in jongen :-))

  • 16 Juni 2009 - 09:40

    Giel Stapelbroek:

    Hé Maik,

    Dat ziet er goed uit.
    Waarschijnlijk heb je het al wel gedronken. Maar ik kan je een bucket aanbevelen. Thaise wiskey, cola en hele sterke enrgiedrank.

    Veel plezier!

  • 17 Juni 2009 - 13:19

    Gerrit:

    Maik in één woord geweldig wat je ons verteld en laat zien. Adem benemend wist niet dat het daar zo mooi was .Ga zeker door met mailen wil graag op de hoogte blijven.Hier gaat alles goed met je vader en moeder zo af en toe op het terras bij ons of hun gezellig met een knabbel en een drankje erbij ,en dan hebben we het natuurlijk over onze wereld reiziger Maik.Je hoort het hier gaat alles goed .Pas goed op jezelf en wees op je hoede ,,,,want we willen alleen maar leuke mooie verslagen horen.,,Maar dit is jou zeker wel toevertrouwt. Nou heel veel plezier daar, en genieten.Hoop snel weer wat van je te horen Groejes Gerrit-Riekie

  • 17 Juni 2009 - 15:53

    Wendy:

    Heeeey Maik,
    Wat n leuk verhaal en ontzettend mooie en gezellige foto`s zeg!
    Ben stiekum erg jaloers op je.
    Nog geen last v obstipatie v al die rijst?
    Geniet ze! X

  • 18 Juni 2009 - 08:55

    Bianca S:

    Hai mop!
    Ziet er goed uit zeg! Mooie fotos! Doe voorzichtig en geniet ervan! Dikke kus Bianca

  • 19 Juni 2009 - 18:54

    Ronald:

    Hé Maik,

    Leuke verhalen en mooie foto's man! om jaloers van te worden. Veel plezier op het prachtige Koh Samui.

    Groeten,

    Ronald

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Rondje Azië

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2009

Terug in Nederland

12 September 2009

Gili Islands

08 September 2009

Borneo II

03 September 2009

Geen Tsunami

21 Augustus 2009

Borneo, Mount Kinabalu
Maik

Actief sinds 14 Mei 2009
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 28612

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India en Tibet

10 Juni 2009 - 17 September 2009

Rondje Azië

01 Juni 2005 - 01 September 2005

Voorafgaande reizen

Landen bezocht: