Groetjes uit Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu Groetjes uit Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu

Groetjes uit Koh Samui

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maik

18 Juni 2009 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal! Ben ik weer :-D

Het is erg leuk om reacties vanuit Nederland te krijgen! Dus ik zal proberen kort op alle berichtjes te reageren.

Pap, mam en zusje: Bedankt en een dikke knuffel!

Tine: Met aanhang thuiskomen, geen idee? Maar Thais zal ze niet zijn ;-)

Marjolijn, Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Echt leuk om te horen!

Elsje: Slangenvlees is best lekker, misschien maar een keer samen koken :-)

Geri: Aan de foto's zie je dat het insmeren niet zo goed is gelukt. Heb nog niet ervaren waar slangenvlees precies toe leidt. Maar dit zal vast wel komen.

Hendrik: Ben met mijn lengte inderdaad een bezienswaardigheid. Maar dat lijkt iedereen hier die geld heeft... Steek in de discotheek overal bovenuit.

Lenno: Keep on reading!

Bernassi: Met mijn Ying Yang is alles prima ;-)

Yvonne en Wendy: Nee nog geen last van obsterpatie of diaree. Ook dat gedeelte van mij is nog Ying Yang!

Athur: Groeten terug van Koh Samui!

Gerrit en Rikie: Passen jullie ook een beetje op mijn ouders!?

Giel: Zo'n bucket is een erg goed plan. Zal vanavond zo'n emmer achohol op je drinken!

Chanal: Thanks! Jij nog leuke reisplannen!?

Andre: Dat wijntje is je meer dan gegund! Zo'n andere cultuur is inderdaad indrukwekkend!


En nu het verslag van de afgelopen dagen :-D

Bangkok - Sarat Thani 15-06-2009
Op het station heb ik een bekend Tom Yum Kung soepje gegeten. Dit is een erg lekker pittig garnalensoepje (die ik zeker thuis ga maken). Daar schoof een Fransman aan die meegegeten heeft. Hij zou dezelfde trein als mij pakken. Eerst nog even met zijn allen (verplicht) staand naar het Thaise volkslied geluisterd en vervolgens in de trein gestapt. De nachtrit was erg relaxed en ik heb prima geslapen.


Surat Thani - Koh Samui 16-06-2009
Eenmaal aangekomen in Surat Thani heb ik de bus en boot naar Koh Samui gepakt. De boot was erg relaxed en heb hier op het dek in het zonnetje met twee Nederlanders zitten kletsen. Op Koh Samui zit ik op Chaweng Beach in een erg mooi resort op loopafstand van het strand. Door de afstand van het strand is het erg goedkoop.
Koh Samui is een erg mooi tropisch eiland met de bekende witte palmboomstranden en een tropisch binnenland.
In de avond kwam ik de Fransman weer tegen, waarmee ik ben gaan stappen. Ook hier wordt je erg veel aangesproken door Thaise vrouwen die hun lichaam aan je willen verkopen. Er zijn erg veel mannen die hier gebruik van maken. Van de lelijke oudere mannen kan ik het enigsinds wel begrijpen. Verder vind ik het eigenlijk maar zielig voor die meisjes. Ik zeg ze vaak vriendelijk gedag en loop verder.

Koh Samui 17-06-2009
Ik merk dat ik nog moet wennen aan het alleen backpacken. Je kunt niet zomaar overal iets drinken, een scooter huren en iedere avond stappen. Maar ik wordt wel steeds handiger in mijn uitgaven en zelfs op dit toeristische eiland blijf ik netjes onder mijn budget. Het alleen reizen gaat prima. Het ene moment voel je je alleen op de wereld en een minuut later zit je met een andere reiziger op een terrasje te kletsen. Je komt jezelf wel een beetje tegen, maar denk dat het ook even wennen is.
Chaweng Beach is erg mooi maar wel redelijk toerisch. Merk dat ik meer op zoek ben naar een soort puurheid en probeer dit zoveel mogelijk te vinden in de wat afgelegen gedeelten. Verder is het hier gewoon genieten! Cultuur zal ik wel meer vinden in het Noorden, Cambodja en Laos.

In de ochtend ben ik op mijn Thaise nummer door mijn vader en oom (ook in Thailand) gebeld. Wat erg leuk wakker worden was. In de middag heb ik een lange strandwandeling gemaakt. Aan het begin van de avond regent het altijd even. Van dat moment heb ik maar gebruik gemaakt voor mijn eerste Thaise massage. Dit was op een soort groot strandbed met uitzicht over zee en erg relaxed. In de avond in mijn hotelkamer een boekje over Boeddisme gelezen.

Koh Samui 18-06-2009
Op Koh Samui is het erg fijn vertoeven. In de ochtend ga ik eerst naar een Thais restaurantje voor een gezond Thais ontbijtje (noodels met groente). Vervolgens lekker op het strand hangen en daarna heerlijk Thais eten en een fruitshake op het strand. Ik heb tot nu toe alleen Thais gegeten en het bevalt me prima. Ik heb al erg veel geprobeerd en ontdekt. Dat wordt veel nieuwe gerechtjes maken als ik thuis ben!

Morgen ga ik maar eens een scooter huren en de rest van het eiland verkennen.

Groetjes Maik






  • 18 Juni 2009 - 10:44

    Eri:

    Hoi Maik, de groetjes aan je vader als die weer eens belt...

  • 19 Juni 2009 - 20:20

    Hendrik:

    Hey Maik,

    Ziet er weer mooi uit op de foto's en leuk dat er dit keer zelfs een speciale foto bij zit voor Idificat! Maar als ik echt eerlijk ben maken vooral de foto's van je resort, de zee bij Koh Samui en de 4844 me het meest aan het lachen ;). Mis alleen nog de vis op de foto's, maar daar zal de lichtinval wel te slecht voor zijn. Erg benieuwd wat ons allemaal te wachten staat uit de Thaise keuken als je weer terug bent. Veel plezier op de scooter!

    Groeten, Hendrik

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Rondje Azië

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2009

Terug in Nederland

12 September 2009

Gili Islands

08 September 2009

Borneo II

03 September 2009

Geen Tsunami

21 Augustus 2009

Borneo, Mount Kinabalu
Maik

Actief sinds 14 Mei 2009
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 28611

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India en Tibet

10 Juni 2009 - 17 September 2009

Rondje Azië

01 Juni 2005 - 01 September 2005

Voorafgaande reizen

Landen bezocht: