Duikeilandje Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu Duikeilandje Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu

Duikeilandje Koh Tao

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maik

20 Juni 2009 | Thailand, Koh Tao

Hoi allemaal,

19-06-2009 Koh Samui
Ik ben maar eens gaan kijken om een scooter te huren. Dit blijken echter motoren te zijn van minimaal 100 cc. Aangezien ik hier geen rijbewijs voor heb en een waarschuwing kreeg dat je sowieso als toerist niet goed bent verzekerd, heb ik hier maar vanaf gezien. In plaats daarvan heb ik een motortaxi gevraagd mij rond te cruisen over het eiland. Dit was erg chill, achter op een motor met een aardige snelheid het eiland over.

Eerst zijn we naar de twee bekende ' moeder en vader rotsen' gegaan. Ze worden aanbeden voor hun vruchtbaarheid. Maar waarom... Zie zelf maar ;-)

Vervolgens naar een gemummifiseerde boedhist en een grote Boeddha gaan kijken.
De waterval in het binnenland van het eiland was super. Lekker koud water en een mooie wandeling gemaakt door een wat woester terrein.

20-06-2009 Koh Tao
Ik ben vroeg opgestaan (06:00 uur, wat heb ik het toch zwaar) om de boot naar het eilandje Koh Tao te pakken. Dit is een prachtig eilandje en in tegenstelling tot Koh Samui een stuk rustiger. Koh Tao staat bekend als een van de beste duikresorts in Thailand (en de rest van het bolletje). Het resort (Ban's diving resort) waar ik verblijf is echt mega mooi. Vooral van de tropische tuin en het uitzicht zal ik veel genieten.
Koh Tao is erg mooi en ik werd helemaal blij toen ik met de boot aankwam.

Morgen eerst een opfriscursus en daarna maar eens een duik wagen.

Ik ga weer op het witte bounty strand en aan de heldere zee chillen!

Tjuuus Maik

  • 20 Juni 2009 - 09:59

    Geri:

    Wederom mooie goed gemaakte foto's Maik (in Paradis!)
    En je bevindingen lezen lekker smeuïg weg.
    Ga je nog duiken? moet je zeker doen!
    Wie weet lukt het je de nodige levensverhalen van bijzondere mensen te verzamelen onderweg; want bijzondere mensen zul je nog voldoende tegen komen op je reis!

  • 20 Juni 2009 - 16:17

    Thea:

    Man, wat heb jíj een zwaar leven. Zo vroeg op en dan weer wennen aan een ander bed.
    Mooie foto's Maik.

  • 20 Juni 2009 - 16:19

    Wendy:

    Wat is t daar mooi zeg!Bah!
    En die rots!geweldig!echt iets voor in mn achtertuin....haha
    Veel suc6 met t duiken.
    Ajuuuus

  • 22 Juni 2009 - 06:47

    André:

    Indrukwekkende foto's.
    Geniet ervan!

    Groetjes,
    André

  • 22 Juni 2009 - 12:23

    Marjolein:

    Hoi Maik,

    Wij hebben net je blog ontdekt. Nog bedankt voor de felicitatie.
    Wat een ontzettende leuke verhalen staan er op je blog! Jemig wat is het daar mooi en wat maak je leuke dingen mee en ontmoet je leuke mensen :)
    Nick en ik willen je nog een hele fijne verdere reis toewensen. Hopelijk mag je nog heel veel gave dingen meemaken daar!
    Oh en wij melden ons alvast aan voor een lekker thais gerecht van "restaurant Maik"

    groetjes
    van
    Marjolein en Nick

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Rondje Azië

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2009

Terug in Nederland

12 September 2009

Gili Islands

08 September 2009

Borneo II

03 September 2009

Geen Tsunami

21 Augustus 2009

Borneo, Mount Kinabalu
Maik

Actief sinds 14 Mei 2009
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 28618

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India en Tibet

10 Juni 2009 - 17 September 2009

Rondje Azië

01 Juni 2005 - 01 September 2005

Voorafgaande reizen

Landen bezocht: