Terug in Nederland - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Door: Maik

Blijf op de hoogte en volg Maik

01 Oktober 2009 | Nederland, Arnhem

Dat was het dan, mijn eerste grote reis in mijn eentje. En wat een reis was het! Ik heb zo mega veel mogen zien en meemaken, echt geweldig! Dit blog geeft maar een klein deel van dit alles weer. Nu ik alweer twee weken thuis ben, besef ik me pas goed hoeveel zo'n reis met je doet. Het veranderdt niet alleen je wereldvisie, maar ook de visie op je eigen leven. Vooral de Boeddhistische landen en bijhorende cultuur heeft mij duidelijk geraakt. Zelfs zoveel dat ik nu in boeken over Boeddhisme en Yoga aan het lezen ben. Helemaal ZEN dus.
Verder wordt je heel bewust van alles om je heen. Eigenlijk ben je gewoon nog aan het reizen. Je kijkt om je heen en vraagt je af in wat voor cultuur je nu weer beland bent, wat de mensen allemaal aan het doen zijn en hoe men hier leeft. Om toe te geven is terug zijn in Nederland echt weer even wennen. Het lijkt wel of veel mensen hier constant ergens naar op zoek zijn. Streven naar sociaal en financieel succes, waar altijd meer van is, misschien? Geen idee, als je gelukkig zijn maar niet uit het oog verliest. Wennen was het dus wel. Na een paar dagen vind ik het weer leuk om terug te zijn en ben ik klaar om nieuwe uitdagingen aan te gaan!

Dit is in ieder geval een reis om nooit meer te vergeten!

Daarvoor wil ik alles en iedereen die deze onvergetelijke reis mogelijk hebben gemaakt en invulling gaven super bedanken!

Vond het trouwens erg tof hoe iedereen op dit Blog mee heeft gelezen. Echt top welke reacties ik allemaal gehad heb! Bedankt!

Groetjes, Maik

P.s. Mijn terugkomstdata was bewust onduidelijk, aangezien ik een aantal vrienden verrast heb door plotseling bij een voetbalwedstrijd te verschijnen. Wat erg gaaf uitpakte!

Verslag uit: Nederland, Arnhem

Rondje Azië