Jungle Khao Sok - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu Jungle Khao Sok - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu

Jungle Khao Sok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maik

26 Juni 2009 | Thailand, Krabi

Kho Tao 23-06-2009
Ondanks dat ik mijn PADI heb, ben ik niet gaan duiken. Wel heb ik een snorkeltrip rondom het eiland gemaakt. Wat echt super was! Heb tussen de rifhaaien gezwommen, welke niet echt gevaarlijk zijn maar wel twee meter lang. Het koraal was natuurlijk helemaal goed zoals een mega aquarium behoort te zijn.

Koh Tao - Khao Sok 24-06-2009
Op aanraden van een vriendin van de HTS-Bouwkunde heb ik besloten niet naar Krabi, maar naar Khao Sok te gaan (bedankt Marije). Dit was een behoorljke trip (boot 7 uur, bus 6 uur). Ik werd daar opgehaald door de mensen van het hotel dat ik geboekt had. Dit was 40 km terug naar wist ik veel waar. Het was donker en vreemd om niet te weten waar je bent. Er waren geen toeristen of een ander teken van leven, dus moest ik wel even wennen. Naast die gekke beesten, kakkerlakken, een grote hagedis onder mijn bed en de junglegeluiden heb ik verder prima geslapen.

Khao Sok National Park 25-06-2009
Ik werd in de ochtend door Joy, een soort Thaise Rambo opgehaald. Khao Sok is een groot nationaal park in het zuiden van Thailand. Het is een half evergreen, oftewel een jungle vergelijkbaar met die in Maleisië. Het behoort tot een van de oudste regenwouden van de wereld. Dit gebied heeft een mega groot (165 km2)stuwmeer met prachtige langunes en een dichtbeboste jungle. Joy nam mij en nog vijf toeristen mee over het meer. Dit was echt heerlijk. Met een longtailboot vlogen we over het water met een adembenemend uitzicht op de jungle en de kalksteenbergen die recht uit het water verrezen.
Na twee uur kwamen we aan bij een groepje bamboe huisjes die aan de kant van het meer drijven. Echt helemaal fantastisch zo'n eigen hutje met uitzicht op de groene bergen.
We zijn in de middag de jungle ingegaan. Zonder een soort pad en het kapmes van Joy is dit dus echt ondoordringbaar en onmogelijk om zelf te bereizen. Het was helemaal geweldig. Je hoort overal de bekende junglegeluiden van vooral apen en krekels. Verder zie je erg veel planten, bomen en insecten. En ja, ook ik moest eraan geloven. Voelde iets diks en glibberigs tussen mijn tenen. Het leek of ik een zwarte zesde teen had, maar het bleek een bloedzuiger te zijn. Ze zijn vies en het bloed een tijdje, maar eigenlijk niet echt vervelend.
Er zijn in dit gebied erg veel grotten. Joy vertelde dat het nu, gedurende het regenseizoen, gevaarlijk is deze te betreden. Dit in verband met snelle overstromingen. Twee van zijn vrienden en zes toeristen zijn hier twee jaar geleden kwijt geraakt. Joy is betrokken geweest bij de reddingsactie en heeft alleen een Zweeds meisje weten te redden.
Twee jongens gingen alsnog met Joy de grot in. Ik vond het na dit verhaal en de verhalen over zieke vleermuizen wel prima en ben met een aantal anderen niet meegegaan. Een paar uur later een tweede en veiligere grot wel ingegaan. Dit samen met een andere jongen. Je moest een stuk zwemmen en vervolgens liepen we daar tussen de schreeuwende vleermuizen. Op een gegeven moment voelden wij erg veel gekriebel aan onze voeten.Ik had een reserve lamp maar die kon ik beter niet gebruken. We konden dus niets zien, totdat Joy met zijn lantaren schreen. Het bleken een soort grote dikke insecten te zijn. Nadat hij ook spinnen van een hand groot liet zien, zijn we maar terug gegaan.
Tijdens het wandelen door de jungle heeft Joy nog een aantal vissen gevangen die we in de avond hebben opgegeten. Heerlijk!
's nachts zijn we een boottocht gaan maken. We hadden hierbij erg veel geluk. Een open hemel met sterren in het pikkedonker en allemaal geluiden vanuit de bergen rondom ons. Een echt geluksmomentje!

Groetjes Maik

  • 26 Juni 2009 - 17:45

    Hendrik:

    He Maikgyver,

    Wederom geniale foto's en mooie verhalen om te lezen!


  • 26 Juni 2009 - 18:05

    Thea:

    Leuke foto's Maik, ik ben benieuwd naar die andere 90 foto's.
    gr.

  • 26 Juni 2009 - 21:17

    Geri:

    Bofkont!

  • 26 Juni 2009 - 22:00

    Marij:

    Wat gaaf dat je erheen bent gegaan. Tja de trip erheen was inderdaad spannend wij hadden niets geboekt en vertrouwd op onze "bijbel" the lonely planet...en uiteindelijk al liftend met nog wat backpackers bij onze tree-house aangekomen...heb jij ook zo'n mooie hut?! Ik had namelijk dezelfde roommate als jou...de hagedis!

    Ennuh...die jungletrip wat jij hebt gedaan hebben wij ook gedaan! Gaaf hoor...de beesten zijn inderdaad 10x zo groot als in nederland...Nou die mis ik niet hoor!!!

    Enjoy!!! Ik hou je verhalen in de gaten!

  • 27 Juni 2009 - 15:43

    Gerrit:

    Ik sta steeds weer versteld ,kan het nog mooie .
    Ja dus het kan mooier .
    Ook jou verslag hoe je het een en ander beschrijf super.
    Geniet er volop van neem het allemaal gord in je op klasse ga zo door ,,,Blijf wel gord oplezelf passen.
    Groetjes van hier wij laten van ons horen Doeiiii

  • 29 Juni 2009 - 18:01

    Ronald:

    He Maik,

    Heb weer genoten van je mooie verhalen en prachtige foto's. Stoere jungletocht met de Thaise Rambo! ben benieuwd naar je volgende bestemming.

    Blijf genieten en pas op voor de thaise 'vrouwen'

    ;) Groeten Ronald

  • 30 Juni 2009 - 13:07

    Thea:

    Maik waar hang jij uit op dit moment?

Verslag uit: Thailand, Krabi

Rondje Azië

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2009

Terug in Nederland

12 September 2009

Gili Islands

08 September 2009

Borneo II

03 September 2009

Geen Tsunami

21 Augustus 2009

Borneo, Mount Kinabalu
Maik

Actief sinds 14 Mei 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 28655

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India en Tibet

10 Juni 2009 - 17 September 2009

Rondje Azië

01 Juni 2005 - 01 September 2005

Voorafgaande reizen

Landen bezocht: