Koh Tao II - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu Koh Tao II - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu

Koh Tao II

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maik

22 Juni 2009 | Thailand, Koh Tao

Heeeeey allemaal!

Hier nog even een berichtje vanaf Koh Tao!

Koh Tao 21-06-2009

Koh Tao is echt geweldig! Bountystrand, palmbomen, tropische bloemen en een erg relaxte sfeer. Ook is het super om te gaan duiken. Aangezien in mijn duikbrevet al drie jaar geleden had behaald in Curacao, heb ik toch maar in de ochtend even een opfriscursus gedaan. Helaas ging dit niet goed. Ik had te veel last van mijn longen (astma) en heb toen zelf maar besloten niet door te gaan met de cursus. Lucht is toch best belangrijk onder water :-) Ik heb ook even een dokter, gespecialiseerd in duiken, bezocht. Zij heeft mij dezelfde medicijnen die ik thuis al had voorgeschreven. Dus nu maar kijken hoe het gaat.

Op Koh Samui ben ik in de avond een keer achtervolgd door een ladyboy. En ze was erg lelijk, kan ik je vertellen. Je zag al goed dat ze en man is en toen ze haar rokje optilde was ik niet echt amused. Toen ik snel door probeerde te lopen, kwam ze steeds terug op haar scooter. :-S Ben maar een hotel ingelopen en weg was 'het'.

In Bangkok werd je ook weleens achtervolgd door bijvoorbeeld tuktuks of verkopers. Maar ach dat hoort erbij.

Op Koh Tao heb je dit soort taferelen niet.
Ik liep heerlijk langs restaurantjes aan zee om een vers visje uit te zoeken. Komt er plots een hond agressief uit een hoek gesprongen. Dat stomme beest bleef me maar blaffend en opspringend (happend) achterna rennen. Ben dus een verhoging bij een van de restaurantjes over gesprongen. Helaas staan er ook tafels in een restaurant en ging alles maar net goed :-) Ben benieuwd wat ik nog allemaal achter me aan ga krijgen.

De nacht heb ik doorgebracht op het strand. Beetje zwemmen en chillen onder de sterrenhemel. Helemaal goed!

Koh Tao 22-06-2009
Ik heb alleen een hiking gemaakt die best zwaar was. Moest een behoorlijke berg op wandelen, maar het afgelegen strandje en de baai met rifhaaitjes maakten het helemaal goed.

In een restaurant ben ik een Thais meisje tegen gekomen die erg sip zat te kijken. Ik heb er een tijdje mee zitten praten. Uiteindelijk was ze erg verdrietig omdat ze op dit eiland vastzit om te werken als kok. Dit moest ze de afgelopen en komende maanden doen om haar familie en dochtertje te kunnen onderhouden. Maar ze wilde graag terug en haar dochtertje na vijf maanden weer zien. Hiervoor heeft ze nog 5000 Bath (100 Euro)nodig. Dit is hier ongeveer een maandloon waar je amper van kan sparen. Ze liet huilend de foto's van haar dochtertje en familie zien. Ik wilde niet te overdreven doen, maar heb haar wel genoeg gegeven om een paar maanden minder te moeten sparen. Ze was hier helemaal gelukkig mee en in ruil daarvoor heeft ze voor mij iets te eten besteld. Ik heb haar verder geluk gewenst en ben gegaan.
Dit was een aparte ervaring waar je het echte leven in een wat armer land ervaart.

Morgen nog een relaxdagje en dan vertrek ik richting Krabi. Hier is het andere gedeelte van de film The Beach opgenomen. Verder is deze omgeving bekend van de James Bond film The man with the golden gun.

Groetjes maar weer!

• 23 Juni 2009 - 21:37

Wilco:

Mooi dat je het naar je zin hebt... |en jij die achterna gezeten wordt... das eens een keer wat anders dan achter de vrouwen aan... haha

have fun nog daar en we spreken elkaar in NL weer!!

kusje ;-) , Wilco

• 26 Juni 2009 - 15:08

Matthijs:

Maik, bedankt voor je bericht op mijn verjaardag! Ik ben veel bezig met de video en de foto's van onze reis, en als ik dan de jouwe onder ogen krijg en je verhalen lees, denk ik echt, wat doe ik thuis? Vind het echt ontzettend stoer dat je het in je uppie doet en zou zeggen, laat dit een van de mooiste ervaringen uit je leven worden! Ik volg morgen groessen - vitesse wel voor je en dan zien we mekaar in het nieuwe seizoen wel weer! Maik hou je goed!

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Rondje Azië