Krabi, Ayutthaya, Chaing Mai I. - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu Krabi, Ayutthaya, Chaing Mai I. - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu

Krabi, Ayutthaya, Chaing Mai I.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maik

03 Juli 2009 | Thailand, Krabi

26-06-2009 Khao Sok – Krabi
De geluiden uit de jungle waren even wennen, maar verder heb ik in mijn bamboehutje heerlijk geslapen. Na een ontbijtje met bananenpannenkoeken en vers fruit zijn we met de longtailboot het meer over gevaren. Tussendoor nog even gestopt bij een paar prachtige langunes en dat was dan mijn eerste jungletocht. In de middag ben ik samen met een Zwitserse backpackster vertrokken richting Krabi. Zij gaat daar een maand in meditatie en het was leuk om met haar over geloof te filosoferen. De drukte van het openbare vervoer was leuk om een keer mee te maken. Maar al die mensen opgepropt in de bus was mij wel iets te warm.

27-06-2009 Krabi
Krabi is een redelijk grote stad aan de Westkust van Thailand. Het is niet echt interessant en in een dag heb je deze stad echt wel gezien. In de avond heb ik wel bij een van de straatkarretjes aan de pier heerlijk eend gegeten. Verder relaxed iets gedronken bij een barretje met livemuziek uit de jaren zestig en zeventig. Wat erg grappig is, want die Thaïen weten niet wat ze zingen en hoe ze het moeten uitspreken. Al met al gaf het een leuke sfeer en het deed me wel een beetje aan Dollars in Arnhem denken.

28-06-2009 Krabi
Ondanks dat aan Krabi niet echt veel aan is, kun je vanaf hier wel prima dagtrips maken. Het leek mij in ieder geval een betere optie dan vanaf het toeristische sexoord Phuket. Ik ben met een longtailboot meegegaan naar de Phnaga baai. Dit gebied staat bekend om haar natuurschoon met kalksteenbergen die verrijzen uit de zee en de vele mangrovebossen. Wij zijn eerst naar het bekende eilandje van de James Bond film ‘The men with the golden gun’ geweest. Vervolgens hebben wij een deel van de baai verkend per kano. In tegenstelling tot de vorige keer in Nederland (met vader en zusje) zijn we dit keer niet in het water gevallen. Wat eigenlijk wel als een opluchting voelde :-D We hebben nog een tempel bezocht vol met apen en zijn daarna bij een waterval gaan zwemmen.
De avond in Krabi was helemaal top! Eerst heb ik door het park gewandeld waar veel Thaïse mensen aan het relaxen, picknicken of aan het sporten waren. Daarna naar de nachtmarkt gegaan. Dit was erg leuk omdat er in het weekend een hele show van gemaakt wordt. Overal eettentjes waarbij ik gezellig met een Thaïse familie heb zitten kletsen. De mensen hier zijn allemaal zo vriendelijk! Toch was de klap op de vuurpijl de missverkiezing met Ladyboys. Met mooi geklede ‘dames’ waarvan er een paar er echt goed uitzagen. :-S

29-06-2009 Krabi – Ayutthaya
Vandaag een reisje gemaakt van ongeveer 1500 km. Eerst met Air Asia, de Ryanair van Azie naar Bangkok gevlogen en vervolgens de trein naar Ayutthaya gepakt.

30-06-2009 Ayutthaya
Ayutthaya is een van de koningsteden van Thailand waarvan een groot deel op de werelderfgoedlijst staat. In het oude centrum kun je mega veel tempels bezoeken. Nou ja, tempels. Het zijn eerder oude stenen die de tempels moeten voorstellen. Maar wel iets dat je zeker gezien moet hebben. Ik heb een fiets gehuurd en ben relaxed gaan touren. Het leukste vond ik het met je fietsje door het drukke verkeer heen sjeesen. Tussen de vele scooters, tuktuks en auto’s door met uitdagende tweebaans rotondes voelde ik me net een fietskoerier. Iedereen maakt ongeveer dezelfde route en je komt dus iedere keer dezelfde mensen tegen. Waaronder ook Jutha, een Duitse backpackster waar ik gezellig mee heb zitten kletsen. We hebben in de avond samen gegeten en de verlichte tempels bekeken.

01-06-2009 Ayutthaya – Chaing Mai
Ik heb mijn plannen een beetje gewijzigd en heb besloten met Jutha samen naar Chaing Mai te gaan. Dit is namelijk een treinrit van ongeveer dertien uur en het is dan wel zo gezellig samen te reizen. Dus daar zaten we dan dertien uur in de trein richting Chaing Mai. Dit is ongeveer 600 kilometer richting het Noorden van Thailand, maar het laatste stuk in de bergen gaat verdomde langzaam. We hebben wel veel schik gehad!

De verhalen waren dit keer niet zo spectaculair, maar goed ik denk dat de jungletocht van drie dagen in Chaing Mai dit helemaal goed gaat maken!

Groetjes en een knuffel, Maik

  • 03 Juli 2009 - 22:53

    Gri:

    Ja,Ja... ;-))

  • 04 Juli 2009 - 21:02

    Elsje:

    ik sluit me aan bij het vorige bericht
    Ja, Ja...
    Have Fun!

  • 08 Juli 2009 - 07:23

    André:

    Ziet er weer indrukwekkend uit!
    Zo heb ik het gevoel dat ik een beetje met je mee reis :-)
    Echt geweldig.

    Groet,
    André

Verslag uit: Thailand, Krabi

Rondje Azië

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2009

Terug in Nederland

12 September 2009

Gili Islands

08 September 2009

Borneo II

03 September 2009

Geen Tsunami

21 Augustus 2009

Borneo, Mount Kinabalu
Maik

Actief sinds 14 Mei 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 28617

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India en Tibet

10 Juni 2009 - 17 September 2009

Rondje Azië

01 Juni 2005 - 01 September 2005

Voorafgaande reizen

Landen bezocht: