Varanasi II - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu Varanasi II - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu

Varanasi II

Door: Maik

Blijf op de hoogte en volg Maik

22 Juli 2010 | India, Vāranāsi

Vanochtend ben ik om vijf uur opgestaan om bij de Gaths de ochtendrituelen te zien. De mist over het water en gebeden die overal klonken brachten een mysterieuze sfeer. Vrouwen wassen zich in gekleurde gewaden en mannen voeren een heel ritueel aan het water uit. Dit water bevat trouwens 1.500.000 bacteriën, terwijl 'vervuilde' wateren in Europa er ongeveer 2.500 bevatten. Met als voordeel dat Cholera in gewoon water 24 uur in leven blijft en hier het maar 2 uur volhoudt. :-) Toen ik dat hoorde bleef ik er al helemaal weg. Ik werd door een priester gevraagd naar hem toe te komen. Toen ik daar zat werden mijn familie en ik gezegend. De volgende keer zou ik getrouwd terugkeren en een gezond gezin hebben. Vervolgens moest ik allerlei spreuken meezingen en hoopte het daarna wel gehad te hebben. Maar nee hoor. Alles zou voor niets zijn als ik mezelf niet in de Ganges zou wassen. Tja, dat kan uiteraard ook niet het geval zijn. Wil toch een keer trouwen en een gezond gezin hebben. Dus ik met mijn voeten een stukje in de geurende Ganges, moest ik ook nog mijn hoofd nat maken. Ik heb er een hand water over mijn hoofd gegooid, waarna mijn voorhoofd werd beschilderd. En je wilt niet weten hoe snel ik onder de douche stond :-)

Ik ben in ieder geval van al mijn zonden verlost en kan weer opnieuw beginnen met het opbouwen van mijn trackrecord :-) Verder blijft mijn familie gezond, ga ik trouwen, krijg een gezond gezin en hebben 1.500.000 bacteriën dit alles beklonken!

Trouwens waren er ook veel mensen aan het mediteren en met yoga bezig. Wat mij voor de middag op een goed idee bracht, want de Gahts had ik wel gezien. Dus een yogales genomen bij een voor hier bekende leermeester. Yoga is in India uitgevonden en wordt hier veel beoefend. Voor mensen die denken dat het een soort zweverige meditatie is, die nodig ik uit om een keer mee te doen. Ja, je hebt ook meditatieyoga. Maar wat ik vandaag gedaan heb was echt gericht op lenigheid, behendigheid en kracht. Puuuuh, het was best pittig maar na afloop wel lekker! Met name mijn rug deed de laatste dagen pijn en dat is in ieder geval nu weer over.

Morgen naar Khajuraro.

Liefs, Maik

  • 22 Juli 2010 - 08:20

    Thea:

    Is yoga leuk Maik?

  • 24 Juli 2010 - 17:40

    Hanneke:

    Mooie foto´s heb je gemaakt!
    Hahaha en je bent erg lenig ;-)

    Have FUN!!!!

  • 25 Juli 2010 - 20:48

    Jose:

    Maik bedankt namens de rest van de familie. Joepie nu blijven we gezond

Verslag uit: India, Vāranāsi

India en Tibet

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2010

Terugblik vanuit Nederland

29 Juli 2010

Mooie ervaring

25 Juli 2010

Khajuraho en Agra

22 Juli 2010

Varanasi II

19 Juli 2010

Varanasi, de eerste indrukken van India!
Maik

Actief sinds 14 Mei 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 28621

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India en Tibet

10 Juni 2009 - 17 September 2009

Rondje Azië

01 Juni 2005 - 01 September 2005

Voorafgaande reizen

Landen bezocht: