Mooie ervaring - Reisverslag uit Delhi, India van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu Mooie ervaring - Reisverslag uit Delhi, India van Maik Knuiman - WaarBenJij.nu

Mooie ervaring

Door: Maik

Blijf op de hoogte en volg Maik

29 Juli 2010 | India, Delhi

Na Agra ben ik twee dagen naar het mooie Jaipur gegaan en vervolgens per trein verder gereist naar Delhi. Om daar mijn  India experience compleet te maken ben ik naar een ziekenhuis gegaan. In dit onhygienische ziekenhuis heb ik een nacht aan het infuus doorgebracht. Zeven injecties verder en weer op de been, heb ik besloten niet meer verder te reizen en vanacht terug te vliegen.  

Alles bij elkaar was India een mooie ervaring. In ieder geval een om nooit te vergeten. Wat een overweldigend land zeg. Ik heb een aantal super gave dingen gezien, zoals de Taj Mahal, de vele bijzondere mensen en het religieuze Varanasi.

Het is ook indrukwekkend om te zien hoe hard onze wereld kan zijn. Zo kun je amper voorstellen hoeveel mensen hier op straat leven. Sommige zijn zo dun dat ze mij doet denken aan de foto's die ik heb gezien in Auswitsch. Heb zelfs mensen ongeveer stervend op straat zien liggen, met hun hele gezicht vol vliegen. Verder is het kastensysteem zo oneerlijk om letterlijk mee te maken. Of de weduwen dorpen, waar vrouwen zonder man naartoe worden verbannen. En dan nog de open riolen en de grote puinhoop die ze ervan maken. Het vuil ligt echt overal op straat. Ach, zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dan wordt het wel een heel negatief verslag.

Als ik, net als vorig jaar in ZO-Azie wat meer backpackers was tegengekomen, had ik mijn reis voortgezet. Nu heb ik meer zin om nog van wat vrije dagen te genieten in Arnhem.

Ik ben nog steeds blij dat ik deze reis gemaakt heb. Toch een evaring die ik niet zou willen missen.  Het is jammer dat ik niet naar de Himalaya ga en meneer Lama heb gezien. Volgende keer beter.

Vind het echt tof dat jullie meegelezen hebben. Bedankt voor alle lieve reacties!

Liefs en zie jullie gauw!

Maik      

  • 29 Juli 2010 - 21:06

    Jose:

    sneu voor je dat je ziek bent geworden. Verstandig om naar huis te gaan. Goede reis en welkom terug!!!

Verslag uit: India, Delhi

India en Tibet

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2010

Terugblik vanuit Nederland

29 Juli 2010

Mooie ervaring

25 Juli 2010

Khajuraho en Agra

22 Juli 2010

Varanasi II

19 Juli 2010

Varanasi, de eerste indrukken van India!
Maik

Actief sinds 14 Mei 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 28620

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

China

17 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

India en Tibet

10 Juni 2009 - 17 September 2009

Rondje Azië

01 Juni 2005 - 01 September 2005

Voorafgaande reizen

Landen bezocht: